Trends Business Information, de afdeling handelsinformatie van Roularta Media Group (RMG), neemt de b2b-activiteiten van Black Tiger Belgium (vroeger Bisnode Belgium) over.
Trends Business Information biedt financiële, wettelijke en marketing- & salesinformatie over alle vennootschappen en zelfstandigen, zowel in België als internationaal. Op basis van twee platformen, Trends Top (sales & marketing) en Trends Pro (finance & legal), verschaft Trends Business Information ondernemingen tailormade data over hun klanten, leveranciers, prospecten en/of concurrenten. Behalve betrouwbare bedrijfsinformatie reikt Trends Business Information als enige Belgische b2b-speler een communicatieplatform (print, online, leadgen) en exclusieve netwerkmomenten aan. De 360°-toolbox van Trends Business Information bevat dashboards, rapporten en webtools op basis van data-integratie, marketingtools en zichtbaarheidsformules.
Black Tiger Belgium bood via haar afdeling handelsinformatie gelijkaardige informatie en diensten, weliswaar aan andere klanten. Met deze overname versterkt Roularta Media Group de positie van Trends Business Information op de markt van handelsinformatie. Black Tiger verlaat de b2b-markt en focust voortaan alleen nog op haar b2c-activiteiten.
De closing van de asset deal wordt in de loop van het 4de kwartaal 2021 verwacht. Bovenop de verworven activiteiten verwelkomt Roularta 5 gekwalificeerde medewerkers van Black Tiger Belgium. De omzet bedraagt ongeveer 1 mio € met een positieve EBITDA.
Burt Riské, General Manager Trends Business Information: “Met de integratie van Black Tiger breiden we ons b2b-aanbod aanzienlijk uit en verstevigen we onze positie op de markt van handelsinformatie. De visie en knowhow van onze nieuwe collega’s sluiten perfect aan bij onze strategie. Trends Business Information ontstond uit de eerdere fusie van Trends Top en Euro DB. Beiden waren in het verleden partners van het toenmalige Bisnode Belgium. We zijn er dan ook resoluut van overtuigd dat we zowel onze bestaande als nieuwe klanten nog beter zullen faciliteren bij de realisatie van hun bedrijfsdoelstellingen.”
Anne-Tania Desmettre, CEO Black Tiger: “Wij zijn zeer verheugd met de afronding van de verkoop van onze B2B-activiteiten aan Roularta Media Group. Toen wij besloten ons toe te leggen op onze B2C-activiteiten door onze B2B-klanten te verkopen, kozen wij al snel voor de Belgische groep RMG, die een solide reputatie heeft op de multimediamarkt. Wij kennen de ernst en het professionalisme van de Roularta Group, met wie wij reeds verschillende jaren samenwerken. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat wij onze klanten toevertrouwen aan een van de beste spelers op de markt.”
Bron: Credit Expo België