In het digitale tijdperk moet je je snel aanpassen aan de gewoontes van je consumenten. Facturen en betalingswaarschuwingen die via de post worden verstuurd, zijn niet meer effectief. Liquiditeit is van vitaal belang voor een bedrijf. Als de liquiditeit vastloopt door onbetaalde facturen, heeft het bedrijf daarvan echt te lijden. RingRing, exposant op Credit Expo België 2019, biedt innovatieve oplossingen om het aantal onbetaalde facturen te beperken en de klanttevredenheid te verhogen.

Betaalherinnering per SMS

Om payment reminders te versturen, is SMS een snelle en efficiënte methode. Met een opening rate van 97% en een remembrance rate van 60% is SMS kanaal nummer 1. Een factuur vergeten? Het overkomt aan de beste weleens! Je klanten zullen het op prijs stellen een gepersonaliseerde reminder te ontvangen van een openstaande onbetaalde factuur.

Telefonische herinnering

Een andere effectieve manier om met je klanten te communiceren is via telefoon. Om klanten te herinneren aan een laattijdige betaling, is een automatische IVR-oproep een goede optie. De IVR-oproep is een “interactive voice response”. Met andere woorden, het is een vooraf opgenomen stem waarop de klant kan reageren met een combinatie van toetsen op zijn smartphone. Dit kanaal zorgt voor een zekere nabijheid met de klant zonder al te opdringerig te zijn.

Facturen per e-mail versturen

E-mail kan ook goede resultaten opleveren als het juist wordt gebruikt. Kies eerst een goed onderwerp om de effectiviteit te maximaliseren. Schrijf vervolgens een duidelijke inhoud met een specifieke call to action. Aangezien het een lagere opening rate (25%) heeft, combineer je het best met andere tools. Je kan bijvoorbeeld een herinnerings-SMS sturen om aan te geven dat de factuurgegevens zich in de mailbox van de klant bevinden.

De efficiëntie van betalingsherinneringen verbeteren

Binnenkort zal een nieuw product het uitsturen van aanmaningen nog makkelijker maken. Deze oplossing is op donderdag 21 november voor het eerst getoond op de Credit Expo in Leuven.

Uw tool op maat samenstellen

Wist je dat het mogelijk was om een product op maat te bestellen volgens je behoeften? Met meer dan 25 jaar ervaring heeft RingRing zich aangepast aan de verschillende vragen en problemen van zijn klanten. Elk bedrijf maakt gebruik van verschillende tools en heeft zijn eigen interne systeem. Het RingRing-team biedt een gepersonaliseerde opvolging gedurende het hele project, zodat je je tijd kan optimaliseren en tegelijkertijd je kosten kan verminderen.

Betere resultaten

Of het nu gaat om het sturen van een SMS, het bellen of het verzenden van een factuur per e-mail, alle tools zijn goed voor het verzenden van aanmaningen. Het is belangrijk te analyseren welke methode tijd zal besparen en het aantal onbetaalde facturen zal verminderen. Weet u niet zeker met welke tool beginnen? Vraag ons team van experts advies!

Bron: Ringring.be