Ze had haar expertise in employer branding makkelijk kunnen uitdiepen bij een corporate, maar gelukkig voor Nieuwe Media Groep blijft Evelyne Ferange niet graag lang in haar comfortzone. Bovendien zijn de communities rond FDmagazine en HRmagazine ideale biotopen voor haar passies voor marketing, communicatie en hr.
Evelyne Ferange heeft op haar 34ste al heel wat watertjes doorzwommen en dat is een vrij bewuste keuze. “Als studente al maakte ik niet de evidente keuze voor KU Leuven, maar voor VUB in de bruisende hoofdstad. Ik wilde mijn studie strategische bedrijfscommunicatie niet volgen binnen mijn vertrouwde bubbel. Vandaar dat ik aansluitend nog een opleiding European Urban Cultures volgde afwisselend aan de universiteiten van Tallinn, Manchester en Tilburg.”
Haar eerste ervaring in het bedrijfsleven deed ze op bij Decathlon. Evelyne: “Ik onthoud zeker hoeveel autonomie ik kreeg gedurende de zeven jaar dat ik mezelf kon bewijzen in diverse functies. Met als hoogtepunt mijn eigen Decathlonwinkel, die ik heb zien bouwen vanuit de werfcontainer. Zelf de winkel indelen, 45 mensen rekruteren, de winkel officieel openen, het team uitbouwen en coachen, … Ik leerde er overigens mijn partner kennen met wie ik ondertussen drie kinderen heb.”
Vijf jaar ervaring bij Insilencio als consultant in strategic employer marketing bracht Evelyne weer wat dichter bij haar roots in communicatie en marketing, maar introduceerde haar ook in het domein van talent en hr. Evelyne leek klaar voor een volgende carrièrestap naar een functie als manager employer branding bij een corporate. “Maar ik voelde meteen aan dat dat te sterk binnen mijn comfortzone lag. De functie van managing director bij NMG bood meer uitdaging rond mijn kern van marketing en communicatie.”
Bij NMG neemt ze nu even de tijd. “Alles begint met goed luisteren. Ik ben niet bang om me kwetsbaar op te stellen; ik heb inmiddels gemerkt dat je dan veel empathie terugkrijgt. Voor ik iets kan bijbrengen, heb ik veel te leren over NMG, op de eerste plaats van het team zelf. Dat heeft gedurende de coronaperiode bewezen dat het erg veerkrachtig en creatief is. We gaan weldra aan de slag volgens het sociocratisch principe “safe enough for now, good enough to try.”
“Ik reken ook op Johan Van Damme (eigenaar van onder meer NMG, nvdr), die ik heb leren kennen als een ondernemer die goed en lang luistert om vervolgens iets in het gesprek te brengen dat al snel naar de kern van de zaak gaat. Ik vond het heel interessant om te zien hoe hij zich als eerder introverte leider omringt met managing directors die net heel extravert zijn.”
“We willen blijven inspireren vanuit onze communities rond HRmagazine en FDmagazine. Ik wil het digitale, print, video, podcast en het evenementenluik verder integreren. De print blijft een belangrijke rol spelen. Naast de snelle consumptie blijft er een plaats voor tastbare magazines waar je trager doorheen bladert. Een mooi magazine in verzorgde print is een bijzonder krachtig signaal.”
Bron: FDmagazine