Online payment processor Mollie verdubbelde afgelopen jaar, voor het tweede jaar op rij, haar betaalvolume.
Online payment processor Mollie verdubbelde afgelopen jaar, voor het tweede jaar op rij, haar betaalvolume. Mollie heeft een sterke groei weten te realiseren door verschillende lokale, Europese markten te betreden en in het afgelopen jaar haar teams in Nederland en Belgie¨ te verdubbelen qua formaat. Nu maakt Mollie zich op om door heel Europa uit te breiden en daarmee de eerste tech-driven Europese PSP te worden. Nieuwe teams zijn opgezet in Frankrijk en Duitsland en een complete rebranding wordt gelanceerd op 18 april.
Mollie is de grootste online payment provider van de Benelux in aantallen actieve klanten. Mollie verwerkt de betalingen voor de helft van de Nederlandse webshops. In Belgie¨ wist Mollie binnen 2 jaar na toetreding tot de markt, een marktaandeel van bijna 25% van de webshops te bemachtigen.
Adriaan Mol, oprichter van Mollie, over de sterke groei in Belgie¨: “Toen Mollie de Belgische markt betrad, braken we daar het monopolie open van de legacy spelers die verouderde producten aanbieden. Met Mollie’s slimme producten, onboarding en API’s hebben Belgische mkb’s makkelijk toegang tot betalingen gekregen. Voor grotere ondernemingen bieden we de mogelijkheid te werken met een agile payments platform dat continue innovatie mogelijk maakt. Het viel ons op dat eenzelfde niveau van legacy tech gebruikt wordt in andere Europese landen. Dat is het gat dat we willen opvullen.”
Mol ziet ook de focus van Mollie op lokalisatie als een belangrijk onderdeel van het geboekte succes. Doordat er lokale betaalmethoden aangeboden worden en betaalschermen gelokaliseerd beschikbaar zijn, kunnen webshops hun klanten een herkenbare en gelokaliseerde betaalervaring aanbieden.
Dit jaar verwacht Mollie nogmaals 100% jaar op jaar groei te tonen en zal haar dienstverlening en multinationale activiteiten schalen om deze exponentie¨le groei te ondersteunen. De verwachte groei wordt aangewakkerd door de voortgezette uitbreiding in Europa en de snelle acquisitie van nieuwe klanten in Mollie’s huidige markten.
Ter ondersteuning van de Europese uitbreiding, lanceert Mollie een complete rebranding. Hiermee wordt Mollie’s look-and-feel vernieuwd om haar geupdatete doelen en ambities te reflecteren. Het nieuwe logo en de nieuwe website zijn voorzien van een kalme en frisse uitstraling, die een visuele uitdrukking geeft aan het gebruiksgemak en het innovatieve karakter van de producten van Mollie.
Bron: Persberichten.com