“De nieuwe oplossing ‘Decision Engine’ van Creditsafe laat toe om data-gedreven besluiten te vormen of beslissingen te nemen met behulp van ons beslissingsmodel. Met behulp van big data, data analytics en de business intelligence van Creditsafe laat dit de credit en risk manager toe om snellere, betere en objectieve zakelijke beslissingen te nemen. We geloven zeer sterk dat dit de toekomst is van het moderne credit & risk management,” aldus Lorenz Van Steenbrugge, de Marketing Manager van Creditsafe België en Luxemburg.
API Connect
“Al onze nieuwe oplossingen zullen ‘draaien’ op onze API ‘Connect’. Dit is tot nu toe de snelste en krachtigste API op de markt in de handelsinformatiewereld. Met de Connect API heeft de klant toegang tot meer dan 320 miljoen gegevens van bedrijven en bestuurders, over meer dan 100 landen. Met andere woorden, de perfecte koppelaar. Deze API is geschikt voor de hele organisatie van een bedrijf, dus niet alleen voor finance, maar ook voor sales & marketing, risk, legal & compliance, procurement, CRM teams, enz.”
“Vanaf de prospectiefase tot en met het beheer van de bestaande klantenportefeuilles: het automatiseren van uw bedrijfsprocessen helpt uw bedrijf financieel te ondersteunen. Als u bedrijfsinformatie via een API koppelt aan uw software, stroomlijnt u uw zakelijke beslissingen. Voeg hier nog data analytics en business intelligence onder de noemer van een beslissingsmodel aan toe en je hebt besluiten op maat.”
Betere bedrijfsbeslissingen op basis van data
“Uit cijfers van het onderzoeksbureau ‘Bain Research’ blijkt dat 53% van de best presterende bedrijven gebruik maken van geautomatiseerde datastromen om betere bedrijfsbeslissingen te kunnen nemen. 41% van deze bedrijven nemen ook veel snellere beslissingen. De automatisatie van data in de zakelijke workflows en beslissingen is dan ook de sleutel tot de groei en stabiliteit van een organisatie.
“De Decision Engine van Creditsafe is een gebruiksvriendelijke oplossing. De klant bouwt zijn eigen beslissingsmodellen op basis van diverse datatakken (onze data, zijn ervaringen, enz.) De klant kan dit op elk moment bijsturen indien nodig. Creditsafe ondersteunt dit met consultancy.”
Eigen ervaringen van de klant in combinatie met objectieve data
“De credit en risk afdelingen van onze klanten maken nog steeds gebruik van hun eigen ‘denkpatronen’ en eigen ervaringen, maar kunnen dit nu combineren met de objectieve data van Creditsafe, om zo data-gedreven beslissingen uit te werken. Een combinatie van de knowhow van de klant en de objectieve data is een perfecte match voor succes. Menselijke fouten worden geminimaliseerd. De input van de klant staat centraal en is uiteraard cruciaal. Het is zijn of haar ervaring en knowhow dat we willen combineren met data analytics, gekoppeld aan de snelste API op de markt.”
Hoe ziet Creditsafe de toekomst van credit en risk management?
“We zien een verschuiving van ‘big data’ naar ‘focus data’. Mensen zijn op zoek naar concretere oplossingen en hebben een gerichte focus op financiële info, compliance data, data analytics tot en met het uitwerken van eigen beslissingsmodellen. Het moet ook allemaal sneller en flexibeler gaan. De leverancier van data moet flexibel kunnen schakelen. Accountmanagement is gericht op customer experience en niet langer op customer management. Consultancy wordt meer en meer geapprecieerd.”
“Software tools zijn de motoren van het credit en risk management. De aangeleverde data is de benzine om deze motoren vooruit te stuwen.”
Over Creditsafe
De database aan (financiële) bedrijfsinformatie van Creditsafe bevat meer dan 320 miljoen gegevens over meer dan 100 landen. Wereldwijd zijn er 100.000 klanten. De Creditsafe groep heeft sinds 2013 haar omzet verdubbeld naar 177 miljoen euro. Dagelijks nemen hun klanten 450.000 beslissingen op basis van de Creditsafe data. In 2019 zullen meer dan 198 miljoen handelsinformatierapporten geconsulteerd worden, of ongeveer 12 rapporten per seconde.
https://www.creditsafe.com/be/nl/business-development/data-integratie/decision-engine