AcceptEmail is tien jaar geleden opgericht als de digitale vervanger voor de gele acceptgiro. Met het vervangen van papieren rekeningen en herinneringen, en later ook machtigingen, groeide het bedrijf uit tot marktleider. AcceptEasy creëerde een nieuwe markt, die in zeer korte tijd niet alleen volwassen werd, maar ook nog altijd uitbreidt. Betalen kan nu ook via bijvoorbeeld WhatsApp en chatbots. Sinds juni 2017 gaat het bedrijf daarom door het leven met een nieuwe naam: AcceptEasy. De nieuwe naam past beter bij het serviceaanbod dat verder gaat dan alleen e-mail. CCO Robert der Kinderen legt uit waarom AcceptEasy hiervoor heeft gekozen. Het bedrijf is ook op CreditExpo in Gent om bezoekers kennis te laten maken met de nieuwe naam.
Grip op betaalgedrag
AcceptEasy heeft zijn hoofdzetel in Amstelveen en is actief in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, België, Canada, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland. Met AcceptEasy bieden bedrijven hun klanten betalingen, machtigingen en verificaties aan via alle digitale kanalen. Honderden bedrijven vertrouwen op het platform bij het transformeren van hun facturatie en debiteurenbeheer, het stroomlijnen van hun administratieve processen en het optimaliseren van klantreizen. “In Nederland groeien we enorm”, zegt Robert der Kinderen, “en dat willen we ook in België. De afgelopen tien jaar zijn we mee gegaan met de verschillende digitale kanalen en bedienen we klanten uit diverse uiteenlopende sectoren. We kennen hun specifieke noden en spelen hier proactief op in. Naast de permanente opleiding die wij onze medewerkers bieden, is ook onze ISO-certificatie een garantie dat we kwaliteit hoog in het vaandel hebben.”
De directe betaalfunctionaliteit in e-mails of whatsappjes, maakt betalen gemakkelijk en neemt alle drempels weg die een snelle betaling in de weg staan. “Met optimaal betaalgemak verbeter je de klantervaring maar komt er ook een einde aan dubbele betalingen, foute bedragen, betalingen op verkeerde rekeningen en verkeerde referenties.”, zegt Robert der Kinderen. “Onze klanten kunnen berichten in realtime opvolgen, zien wie er opent, doorklikt en betaalt. Als die snelle betaling niet gebeurt, is snelle actie mogelijk. Op die manier houden onze klanten grip op het betaalgedrag van hun klanten.”
Betaalproces als onderdeel van sterke marketing
Volgens Robert der Kinderen is betalen steeds vaker een gepersonaliseerd en interactief contactmoment. “De flexibiliteit en architectuur van onze technologie lenen zich voor vele toepassingen van transactionele berichten”, zegt hij. “Dat gaat van online machtigingen op een web portal tot in-app afrekenen, van het verifiëren van identiteit tot het betalen vanuit een chat via bijvoorbeeld Messenger of WhatsApp. AcceptEasy maakt van een betaalverzoek na betaling automatisch een betaalbewijs of een toegangsbewijs voor een evenement. Zo maak je van betalen een merkervaring. Veel bedrijven kunnen dit nog veel beter benutten. Zeker als ze aan de data die ze uit het betaalgedrag van de klanten halen, acties koppelen. Het betaalmoment is één van de belangrijkste stappen in de klantreis. Onze service maakt het mogelijk om hiervan een merkervaring te maken en tegelijk kosten te besparen in het proces.”
Digitale transformatie en customer centricity
Dat AcceptEasy zijn klanten bewust maakt van het betaalmoment als sterke marketingtool illustreert hoe sterk het bedrijf inzet op customer centricity. “Met onze dienstverlening nemen we als het ware de rol van gids in de digitale transformatie op”, zegt Robert der Kinderen. “Digitale transformatie gaat niet enkel over digitalisering, maar ook over een andere visie op gedragingen en processen, het meten en analyseren van data en vooral over actieplannen om zich aan alle veranderingen aan te passen. We ontzorgen onze klanten bij het betaalverkeer en maken hen bewust van de marketingkracht van het betaalmoment. Dat zijn duidelijk twee vliegen in één klap. We beschouwen het als onze verantwoordelijkheid om organisaties er attent op te maken dat er op dit vlak nog heel veel mogelijkheden voor het oprapen liggen. De combinatie van ons digitale platform en de adviezen van onze experts levert een substantiële bijdrage aan de digitale transformatie van bedrijven. Tegelijk versterkt het hun cashflow, die nog altijd de brandstof is die de motor van elke organisatie vlot doet draaien.”
Meer weten? AcceptEasy is exposant op Credit Expo België op donderdag 19 oktober in Flanders Expo te Gent. Klik op de button hieronder om direct aan te melden.