De digitalisering in de retail zet zich steeds verder door en aankopen via webwinkels zijn nog altijd in opmars.
Voor de koper is het hele aankoopproces, van keuze tot betaling, in enkele muisklikken geregeld, maar voor de verkoper kan een virtuele kassa wel een uitdaging zijn.
Toch biedt het opstarten van een webwinkel heel wat opportuniteiten en hoeft dit geen struikelblok te zijn. Bij ING België willen we ondernemingen in staat stellen om hun ideeën te realiseren en werken we aan betaaloplossingen die het de ondernemer makkelijker maken.
Naast Payconiq, ING Invoice Solutions, ING Active Pay, biedt ING nu ook ePay aan. ePay is een digitale betaalterminal die op de betaalpagina van de webshop een mix van betaalmogelijkheden aanbiedt; Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard,…. Wie online wil verkopen, wordt immers aangeraden een vijftal betaalmogelijkheden aan te bieden, zodat gebruikers hun keuze kunnen maken. ePay faciliteert niet alleen de betalingen, de dienst heeft ook een gemakkelijk opvolgingssysteem waardoor de handelaar de transacties op de voet kan volgen.
ING ePay is niet enkel een handige tool voor starters in e-commerce, maar ook voor bestaande webwinkels of handelaars die naast hun fysieke winkel ook een webshop willen starten. Daarnaast biedt het voor webdesigners die hun klanten een online betaalsysteem willen aanbieden of instellingen en verenigingen die online giften en bestellingen willen ontvangen een gemakkelijke oplossing. Bovendien kan de handelaar op ING ePay aanmelden via zijn smartphone, tablet of computer, wat voor een maximale flexibiliteit zorgt.
Via ING ePay kunnen online verkopers dus vlot betalingen ontvangen en de transacties nauwgezet opvolgen. Deze dienst is extreem digitaal maar wordt ook gekoppeld aan een erg persoonlijke aanpak. Zo kunnen de handelaars steeds beroep doen op advies en technische ondersteuning.
Bron: ING