Euro Fides levert creditmanagementdiensten zoals minnelijke en gerechtelijke invorderingen. Om het dagelijks bellen met de debiteuren van hun klanten efficiënter aan te pakken gebruiken ze sinds oktober 2017 het product ‘Eezycom Dialer’ van 10FORIT. “De productiviteit van onze medewerkers is merkelijk verbeterd,” zegt Cédric Carabin, de operationeel directeur van Euro Fides. “Met onze oplossing bespaart u effectief veel tijd op het daadwerkelijk bereiken van uw klanten,” legt Michelle Filbri van 10FORIT uit. “Met onze ‘predictive dialer’ worden verschillende lijnen tegelijk gebeld. Medewerkers van uw klantcontactcentrum hoeven zelf geen nummers in te toetsen. Wanneer er contact is, hoort de klant dat hij of zij wordt doorverbonden met een medewerker.”
Michelle Filbri, Marketing & Communicatie Manager van het Nederlandse 10FORIT: “We helpen bedrijven en organisaties sinds 2007 om optimaal digitaal te communiceren. We zorgen ervoor dat uw klanten de juiste boodschap op het juiste moment in de juiste tone-of-voice ontvangen via de juiste communicatiekanalen. Dat doen we geautomatiseerd vanuit ons omnichannel communicatieplatform ‘Eezycom’ via telefoon, voiceberichten, sms, E-mail, WhatsApp en print. Zo zorgen we onder meer dat debiteuren een betalingsherinnering krijgen, patiënten herinnerd worden aan een afspraak en relaties een uitnodiging of speciale aanbieding ontvangen. We verzorgen klantgerichte, geautomatiseerde communicatie voor uiteenlopende organisaties, waaronder woningcorporaties, telecomaanbieders, incassobedrijven en verzekeraars.”
De Belgische markt wordt voor 10FORIT bewerkt door Jo Bolangier van Bola Consulting. “We zien dat het platform Eezycom de jongste jaren goed aanslaat in België. Euro Fides is een mooi voorbeeld.”
Cédric Carabin: “Euro Fides is een familiebedrijf, opgericht in 1981, dat onder leiding van huidig CEO Didier Zovi is uitgegroeid tot een creditmanagementspeler die meer dan 200.000 invorderingsdossiers met een waarde van 20 miljoen € van uiteenlopende klanten beheert. We recupereren daar gemiddeld 75% van. Onze medewerkers doen dagelijks dan ook behoorlijk wat telefoons.”
“Sinds we met de communicatie-oplossing van 10FORIT werken, hoeven we zelf niet meer manueel de nummers in te toetsen. Momenteel kunnen 6 medewerkers elk ruim 800 calls per dag verwerken. Hun productiviteit is dus merkelijk verbeterd, maal 4 zelfs. Bovendien is er ook een rapportagesysteem zodat we kunnen zien welke optimalisaties mogelijk zijn. Het platform is ook verbonden met onze eigen systemen,” aldus de operationeel directeur van Euro Fides.
Michelle Filbri legt de technologie en de voordelen van het platform verder uit: “Via whispertechnologie of een display weet de medewerker welke klant aan de telefoon is. Dit bespaart veel tijd in geval van geen gehoor, voicemail of lijnen die in gesprek zijn. De supervisor kan via het customer dashboard eenvoudig de gesprekken volgen, het aantal uitgaande lijnen bepalen en deze pauzeren. De voordelen van het gebruik van Eezycom Dialer zijn duidelijk: een betere inzetbaarheid van de medewerkers van het klantcontactcentrum, een hoge efficiëntie van uitgaande calls, en een snelle en eenvoudige implementatie naast uw eigen infrastructuur.”
“We bevelen 10FORIT dan ook graag aan,” besluit Cédric Carabin van Euro Fides.
Meer weten? 10FORIT is exposant op Credit Expo België op donderdag 18 oktober in Docks Dome te Brussel. Klik hier om gratis aan te melden als bezoeker.